Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

03/02/2020

Wizualizacje 3D

Dlaczego warto wykorzystać wizualizacje 3D w swoich materiałach reklamowych?

Od co najmniej kilku lat wizualizacje 3D (renderingi, rendery) są obok fotografii produktowej standardem w reklamie, marketingu i promocji produktów. 

Nadmienię - nie twierdzę, że wizualizacje ZAWSZE są lepszym rozwiązaniem niż sesja fotograficzna. Rendery są wygodniejsze, szybsze i tańsze w większości przypadków, ale żeby dokładnie ocenić, która opcja jest lepsza w przypadku danego produktu trzeba ocenić wszystkie “za” i “przeciw”.

Czemu warto skorzystać z tej opcji? Postaram się odpowiedzieć w kilku punktach.

 

1. Jakość materiałów marketingowych

Oprogramowanie do modelowania i renderowania modeli 3D (np. Blender, 3ds Max, Maya, Rhino) na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat przeszło diametralną transformację. Dzięki nowym algorytmom w silnikach 3D takich jak Cycles i Eevee (Blender) lub V-Ray oraz 3ds Max możemy uzyskać fotorealistyczne grafiki. Takie grafiki zapewniają doskonałą prezentacja produktu na potrzeby reklamy i marketingu.

Dodatkowy plus wizualizacji 3D: renderingi pozwalają np. na “zawieszenie” modelu w powietrzu. W przypadku fotografii produktowej wymagałoby to użycia np. żyłek i usunięcia ich na etapie postprodukcji zdjęć.

W skrócie: Jakość fotografii produktowej i renderingów 3D są zbliżone, mamy za to większą kontrolę nad produktem w przestrzeni.

 

2. Logistyka

Jeżeli zdarzyło Ci się kiedyś organizować fotograficzną sesję produktową zdajesz sobie sprawę jak złożony jest to proces. Produkty w ich ostatecznej formie (np. flakony perfum z już przyklejonymi etykietami) trzeba dostarczyć fotografowi. W przypadku, gdy Twoje produkty gotowe będą dopiero za miesiąc (ponieważ etykiety są w druku, a same flakony są dopiero w drodze od producenta), jesteś zmuszona/y czekać z sesją do momentu kiedy będą dotrą do Ciebie. W przypadku wizualizacji 3D ten problem Cię nie dotyczy. Do wizualizacji wystarczy nam specyfikacja flakonu - wymiary, np. dokumentacja od producenta i ew. zdjęcie flakonu, nawet takie zrobione za pomocą smartfona lub plik z programu do modelowania np. AutoCAD, Fusion 360,  Inventor, Blender oraz projekt graficzny etykiety. Te informacje i pliki wystarczą nam, żeby przygotować wizualizacje, które będzie można wykorzystać na stronie www, w reklamie prasowej czy na billboardzie.

Dodatkowy plus wizualizacji 3D: Załóżmy taki scenariusz: tworzysz linię produktową soków. Pierwsza seria produktów to soki o smakach jabłkowym, truskawkowym i kiwi. Zdecydowałaś/eś się na zrobienie fotograficznej sesji produktowej. Jesteś bardzo zadowolona/y z tych zdjęć, doskonale sprawdzają się na stronie www i na materiałach drukowanych. Postanawiasz rozszerzyć ofertę o kolejne smaki: gruszkowy, malinowy i jagodowy. Pojawia się mały problem, fotograf, który robił poprzednie zdjęcia, ma zarezerwowane terminy na najbliższe 8 tygodni, po za tym odwzorowanie dokładnych kątów i ustawienia lamp do ponownej sesji nie będzie łatwe, a co za tym idzie efekt kolejnej sesji może być nieco inny. Jeżeli na początku tego procesu zapadła decyzja, że jednak zlecisz przygotowanie modeli 3D i renderingów, czas oczekiwania na przygotowanie materiałów dla nowych produktów, nawet jeżeli będzie kolejka zleceń, zajmie o wiele mniej czasu niż organizacja ponownej sesji foto. Możemy też zagwarantować dokładnie te same kąty i warunki oświetleniowe produktu.

W skrócie: Renderingi 3D wymagają mniej czasu, proces rozszerzania marki (lub przygotowanie wizualizacji dla produktu z nową etykietą) będzie wymagał mniejszego nakładu pracy i mniejszego kosztu.

 

3. Koszty

Koszt stworzenia modelu 3D i wyrenderowania go, zależy od tego jak złożony jest nasz obiekt. Oczywiście przygotowanie modelu puszki do napoju będzie mniej czasochłonne niż stworzenie modelu odkurzacza czy nowoczesnego stołu. Często jednak okazuje się, że koszt transportu tego stołu do fotografa (lub koszt dojazdu fotografa z mobilnym studiem do Twojej siedziby) będzie porównywalny lub nawet wyższy od stworzenia modelu 3D.

Dodatkowy plus wizualizacji 3D: Nie musisz czekać, nie musisz ustalać terminów i panować nad całą logistyką transportu produktów lub studia foto.

W skrócie: Jeżeli potrzebujesz materiałów marketingowych szybko lub istnieje szansa, że będzie potrzebować nowych materiałów co jakiś czas, prawdopodobnie lepszym i tańszym rozwiązaniem będzie przygotowanie modelu 3D. 

Jeżeli potrzebujesz wysokiej jakości materiałów marketingowych swojego produktu, zapraszamy do kontaktu. Tak jak wspomniałem na początku, wizualizacje 3D niekoniecznie okażą się lepszym rozwiązaniem, ale z chęcią doradzimy i oszacujemy koszty zarówno renderingów jak sesji fotograficznej.


  Konrad Stępień