Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

30/01/2020

Fotografia reklamowa

Fotografia reklamowa

 

Jest to bardzo szerokie pojęcie zawierające konkretne odłamy fotografii i przedstawienia formy. Fotografia reklamowa wymaga zarówno wiedzy z zakresu robienia zdjęć jak i z marketingu, a także panujących trendów na rynku.

Fotografia reklamowa jest istotnym narzędziem sprzedaży. Może sprzedawać usługi, produkty, daną markę czy też osobę bądź ideę. Oprócz walorów estetycznych jej zadaniem jest konkretny przekaz. Musi umiejętnie wpływać na odbiorcę, wywoływać w nim uczucie potrzeby. Obrazy używane w fotografii reklamowej muszą wpływać na emocje. Przekaz powinien być transparentny, zaskakujący, kontrowersyjny czy niespotykanie inteligentny. Bez względu jaka koncepcja zostanie przyjęta w procesie planowania strategii marketingowej, obrazy odwoływać się będą do pewnych wzorów myślowych. Najwięcej sprzedaży dokonywanych jest nie ze zdrowego rozsądku – jak chcielibyśmy sądzić – a po prostu ze zwykłego chcenia, pragnienia, czy perspektywy stania się lepszymi i piękniejszymi. To właśnie fotografia jest jednym z narzędzi, które ma za zadanie dać obietnicę lepszego, ładniejszego i ciekawszego życia.

Wpływając na klimat reklamy skupiamy się na odpowiednim tle i oświetleniu. Często sam produkt nie jest pierwszorzędną postacią. Ukazywane są osoby czy sytuacje, które mają kojarzyć nam się z pożądanym stanem. Powinny wywołać w odbiorcy chęć znalezienia się w tej samej sytuacji. Oczywiście wszystko nawiązuje do produktu, który ma nam to zapewnić. I tak przykładowo kawa będzie przedstawiona jako fantastyczny poranek z drugą połówką. Rajstopy nawiązywać będą do seksapilu, napój izotoniczny da nam nadludzkie zdolności sportowe i ponadprzeciętną wytrzymałość. Suplementy diety zagwarantują szczupłą i zdrową sylwetkę.

W tych przypadkach na pierwszym planie będą pokazane postacie, w których rolę wcielamy się podczas odbierania przekazu. Nagle jesteśmy szczupli, ale ponadprzeciętnie wysportowani czy możemy się pochwalić niezwykle zgrabnymi nogami. Chcemy aby ten stan trwał dłużej, permanentnie. Bombardowani przekazem, że tylko ten produkt jest nas w stanie przybliżyć do oczekiwanych rezultatów dużo chętniej sięgamy właśnie po niego.

Po zagłębieniu się w świat reklamy, możemy wyróżnić jeszcze jeden typ fotografii reklamowej, którym są packshoty. Musimy jednak rozdzielić je od kampanii reklamowych i wpływania na emocje. W tym przypadku skupiamy się bardziej na samym produkcie i możliwie najlepszym jego przedstawieniu. Packshoty wykorzystywane są w katalogach z produktami czy stronach internetowych. Najczęściej przedstawiane są na jednolitym tle z odpowiednio dobranym oświetleniem dobranym tak aby ukazać jak najwięcej cech produktu. Pozbawione są głębszego przekazu a ich charakter pełni rolę dokumentacji i pezentacji.

Podsumowując każda z wymienionych dziedzin fotografii reklamowej ma swoje unikatowe zadanie. Związane są też z różnymi budżetami i zaangażowaniem w procesie produkcji. Jednak w wielu przypadkach podmioty chcące zaistnieć na rynku powinny korzystać z obu udogodnień. Przykładem niech będzie kampania internetowa danej firmy. Strona www posiada liczne, skatalogowane produkty, które zaprezentowane są za pomocą packshotów. Dzięki temu swobodnie poruszamy się między danymi działami i konkretnymi produktami. Widziamy przejrzyste zdjęcia ukazujące w sposób szczegółowy towary, które nas interesują. Aby jednak klient dotarł tak daleko, powinien zostać przyciągnięty jakimś bodźcem. I tu pojawia się niestandardowa reklama, która zachęci i przyciągnie klienta do wejścia na daną stronę. Takie fotografie najczęściej są widoczne w bannerach typu adwords, które często wyświetlają nam się na różnych adresach www jako klikalne reklamy z odnośnikami do stron www. Po przekierowaniu trafiamy na stronę główną. Jest to idealne miejsce aby powtórzyć ten zabieg. Specjalnie przygotowane slidery witają nas w oprawie interesujących zdjęć, które bez wątpienia wprawiają nas w określony nastrój.

Tak połączona dwubiegunowa strategia jest idealnym krokiem w tworzeniu zainteresowania i późniejszego zaufania daną marką.