Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

07/03/2019

Twoje logo

W dzisiejszym blogu postaramy się opowiedzieć o kreacji LOGO. Czym jest logo? Do czego służy? W jaki sposób powinno być używane, a także jakie błędy są najczęściej popełniane w procesie tworzenia logotypów.
 

Ok, startujemy!
Logo to graficzna forma identyfikacji danego podmiotu, najczęściej firmy, marki poruszającej się w przestrzeni rynkowej jak i poza nią. Najważniejszą formą logotypu jest jego unikalny i niepowtarzalny charakter. Logo może być wyrażane za pomocą grafiki , symbolu lub stylizowanego napisu. Jego unikalny charakter jest kluczem w identyfikacji wizualnej marki. Dzięki temu jako przedsiębiorcy jesteśmy w stanie zostać zauważeni i zapamiętani w gąszczu konkurencji. Logo stanowi pewnego rodzaju narzędzie reprezentujące nasze przedsiębiorstwo, które pozwala odróżnić naszą firmę od innych. Z tego względu rzadkim zjawiskiem jest przeprojektowywanie logotypów zakorzenionych w świadomości klientów. Zdarza się tak najczęściej w sytuacjach kiedy firma zmienia kierunek, podejście czy charakter działania lub próbuje nadążyć za trendami i stara się wprowadzić powiew świeżości, który ma kojarzyć się z nowoczesnym charakterem firmy. Grafika, napis, symbol, kolor to części składowe, które połączone w całość mają za zadanie wzbudzić w odbiorcy odkreślone emocje i skojarzenia. Kluczowym elementem jest często niezauważalny na pierwszy rzut oka dobór kolorów, od którego zaczynamy proces projektowania.

Projektowanie logo to jedna z fundamentalnych dziedzin projektowania graficznego. Logo określa charakter i specyfikę działalności firmy poprzez znak, który z założenia nie ulegnie modowym trendom. Istotną sprawą naturalnie są kolory, które mają za zadanie odzwierciedlić charakter działalności firmy. Tworzenie logotypów to proces bardzo złożony, który rozpoczyna się od wstępnej analizy firmy i wywiadzie z klientem. Kluczową sprawą jest poznanie oczekiwań jakie wiążą się ze stworzeniem wizerunku danej marki. Następnie rozpoczyna się faza projektowa gdzie za pomocą szkiców określane są poszczególne elementy i proporcje loga. Zanim dojdzie do rysowania określonych kształtów zaczynamy od wypisania kilku słów. Mają to być skojarzenia oddające charakter danej marki. Wokół tych słów dopisujemy skojarzenia i w ten sposób tworzymy sieć nazywaną graficzną mapą myślową. Zaprojektowany koncept przedstawiany zostaje za pomocą makiet czyli „mockupów”. Przedstawiają one logotyp umieszczony na przedmiotach codziennego użytku jak koszulki, torby, kubki itp.
    

Porozmawiajmy jednak o tym, czym powinno charakteryzować się logo, które przetrwa dekady czyli jak odróżnić legendarne logo od tych średnich ?  Istnieją 3 główne zasady określające wybitne loga.

 


1)    Zadbaj o to aby logo, które stworzysz było najprostsze jak tylko się da. Zrezygnuj ze wszystkich elementów, które nie są istotne lub nie są potrzebne.

 

 

 


2)    Logo powinno być zapamiętywalne. Pozostawać w pamięci odbiorcy.

 

 

3)    Zadbaj o ponadczasowy charakter loga. Tutaj potrzebujemy najwięcej szczęścia, talentu i wyczucia na raz. Jest to najtrudniejsza ze wszystkich zasad ponieważ wymaga od nas przewidzenia trendów, które będą obowiązywały za rok, dwa, dziesięć czy nawet pięćdziesiąt lat.

 

 

 

Są to dość ogólnikowe wytyczne, które dla laika nie będą stanowiły wymiernej pomocy w procesie tworzenia logotypu. W takim razie co jeszcze warto wiedzieć podczas tworzenia logotypu? Oto kilka prostych wskazówek:


- Używaj nie więcej niż 2 rodzajów typografii
- Prostota to klucz do sukcesu
- Weź pod uwagę konkurencję
- Poszukaj inspiracji w Internecie
- Logo powinno być tak uniwersalne aby było czytelne nawet na długopisie
- Logo nie musi być dosłowne
- Poszukaj dwuznaczności, przemyć informację podprogowo
- Zadbaj o poprawne odstępy
- Przygotuj księgę znaku
- Opisz kolory

Dominik Kowalkowski