Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

27/10/2023

Grafiki na social media

Tworzenie efektywnych grafik na social media jest kluczowe, jeśli chcemy przyciągnąć uwagę docelowej grupy odbiorców. Wiele firm zleca agencjom tworzenie grafik do postów na swoje social media, ponieważ przekaz wizualny odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu swojej marki na różnych platformach. Najczęściej spotykamy się z nimi na Facebooku, Instagramie oraz LinkedInie, ponieważ to tam osiągają najlepsze zasięgi oraz najskuteczniejszą promocję swojej marki.

 

Pierwsze wrażenie

Uwaga użytkownika scrollującego tablicę jest skupiona tylko przez kilka sekund i najczęściej zanim przeczyta treść, kieruje swój wzrok na obrazek lub grafikę. To właśnie dlatego warto zadbać o estetykę i jakość grafiki, która jest doskonałym narzędziem do szybkiego przyciągnięcia uwagi.

 

Spójność wizualna

Tworzenie spójnego wizerunku marki poprzez kolorystykę, typografię i określony styl ilustracji, pomaga budować rozpoznawalność. Użytkownicy często zapamiętują marki dzięki ich charakterystycznemu wyglądowi, dlatego warto stworzyć wytyczne graficzne dla swojej marki.

 

Dopasowanie do platformy

Każda platforma społecznościowa (z tych wymienionych wcześniej i nie tylko), ma swoje własne wytyczne dotyczące rozmiaru grafik. Ważne jest dostosowanie tych rozmiarów do zaleceń konkretnych mediów. Dzięki temu grafiki wyglądają profesjonalnie i lepiej się prezentują na danej platformie.

 

Opis grafiki

To, że wzrok ludzi będzie kierował się najpierw na grafikę, to nie znaczy, że możemy zbagatelizować istotę opisu. Często jest to uzupełnienie, które zwiększa zrozumienie i skuteczność ilustracji. #Hashtagi w opisach też bywają pomocne w lepszej widoczności postów na wszelkich mediach społecznościowych.

 

Monitorowanie i dostosowanie

Kluczem do sukcesu na social media jest ciągłe monitorowanie i dostosowywanie strategii. Analiza danych liczb interakcji, udostępnień i komentarzy pozwala dowiedzieć się, jaka merytoryka postu oraz jaka grafika przyciąga odbiorców najbardziej. Na podstawie tego można tworzyć grafiki i posty, które zbierają najbardziej pozytywny odbiór i po prostu „się klikają”.

 

Grafiki na social media odgrywają znaczącą rolę w strategii marketingowej. Mogą przyciągnąć uwagę, wzmocnić storytelling, zwiększyć zaangażowanie użytkowników i budować rozpoznawalność marki. Dlatego niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, czy jesteś częścią dużej agencji, warto poświęcić czas i zasoby na tworzenie skutecznych i estetycznych, grafik, które będą przyciągać uwagę i zachęcać do interakcji. Najważniejsze to nie zatrzymywać się na osiągniętym poziomie. Eksperymenty, uczenie się na błędach i dostosowanie strategii do zmieniających się potrzeb użytkowników to nieodłączne czynniki w procesie tworzenia efektywnych grafik. Mogą one przynieść znakomite efekty w promocji marki i budowaniu silnej obecności online.

 


  Maja Wielechowska (Junior Graphic Designer)